حکایت این روزها

در این سایت با پرس اکستروژن آلومینیوم آشنا خواهید شد.

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

انواع پرسهای اکستروژن

پرس مستقیم

شماتیکی از یک پرس اکستروژن مستقیم در شکل 3-2 نشان داده می شود. پرسهای مستقیم جهت تولید مقاطع توپر، میلگردها، تسمه ها و مقاطع دیگر بکار می روند. این پرسها برای تولید لوله ها و مقاطع توخالی از آلیاژهای آلومینیوم نرم و با استفاده از بیلت توپر و یک قالب چند دریچه یا قالبهای پل دار نیز استفاده می شوند. یک پرس اکستروژن مستقیم با میله های موازی در شکل 3-3 نشان داده می شود.

با توجه به وجود همراستایی در این پرس، بیلتهای گرد و چهارگوش در آن قابل استفاده است. همراستایی میله های موازی با خط مرکزی پرس، باعث کنترل دقیق قطعات متحرک و انتقال بهینه قدرت می شود. یک راهنمای دقیق و ایمن در محفظه بیلت، امکاناستفاده مناسب از یک بلوک سنبه (دامی) را فراهم می نماید. میز یک پرس پیشرفته طوری طراحی می شود که بتواند ابزار بسیار بزرگ را جهت تولید ایمن و مطمئن مقاطع بزرگ و عریض با حداقل تلرانسها و کیفیت بالا پشتیبانی نماید. پرسهای پیشرفته عموما به وسایل خاصی همچون گیره قالب، محور فشاری با قابلیت باز و بسته شدن آسان، کنترل اتوماتیک همراستایی، بالشتک برشی، فشار دهنده بیلت تلسکوپی، سیستم جاگذاری ضربه ای و نرم افزار کامپیوتری جهت حصول بهره‌وری و کیفیت بالاتر مجهزند.

تجهیزات هیدرولیک شامل پمپها و سوپاپها می توانند بر روی مخزن روغن پرس یا بر روی زمین یا زیرزمین نصب شوند، بطوریکه دسترسی به تجهیزات همسطح با زمین بسیار آسان تر است (شکل 3-4).

تولید پروفیل آلومینوم

پرس معکوس 

پرس ساخته شده برای اکستروژن معکوس (شکل 3-6) دارای همان اجزای پپرس مورد استفاده در اکستروژن مستقیم است. عموماً در اکستروژن آلیاژهای سخت بالاخص آلیاژهای مورد استفاده در صنایع هوافضا، خواص سیلانی فلز در اکستروژن معکوس بسیار مطلوبتر از اکستروژن مستقیم است. به کمک الگوی سیلان ایجاد شده در طی اکستروژن مستقیم، تصمیم گیری در خصوص مواد و محصولاتی که باید روش اکستروژن معکوس برای آنها بکار گرفته شود، امکان پذیر می گردد. اکستروژن معکوس در ساخت میلگردها، میله ها، مقاطع و لوله ها از برخی آلیاژهای آلومینیوم اغلب اقتصادی تر است.

اختلاف بین دو روش پروفیل آلومینیوم اختصاصی در این است که در طی اکستروژن مستقیم هیچ گونه حرکت نسبی بین فالب و محفظه وجود ندارد. در حالیکه در اکستروژن معکوس فالب تعبیه شده بر روی لبه جلویی محور فشاری تو خالی به درون محفظه حرکت می کند. بنابراین  اکستروژن معکوس در مقایسه با اکستروژن مستقیم دارای مزایایی است از جمله این که در آن فشار اکستروژن کاهش می یابد. قطر بیلت قابل افزایش است و اکستروژن با یک دمای بیلت پایین تری برای اشکال بحرانی آغاز می گردد.

قطر دایره محیطی پروفیل آلومینیوم اختصاصی در اکستروژن معکوس کوچکتر از اکستروژن مستقیم بوده و تنش اعمالی بر روی محور فشاری بالاتر است. با این وجود، روش معکوس دارای مزایای زیر است:

  • اشکال بکارگیری بیلتهای اولیه بلندتر
  • سرعت اکستروژن بالاتر برای برخی از مواد
  • ته بیلت نازک تر
  • ساختار یکنواخت تر در تمامی طول محصول اکسترود شده
  • امکان تولید مقاطع نازک تر
  • دقت ابعادی بالاتر در تمامی طول محصول
  • دماهای یکنواخت تر محفظه و بیلت در طی اکستروژن
  • عمر طولانی تر محفظه و آستری
  • لارسون و بلاند مطالبی در خصوص پیشرفتهای صورت گرفته در پرسهای معکوس ارائه داده اند، برخی از معایب این پرسها عبارتند از:
  • برای جلوگیری از بروز نواقص سطحی، ماشین کاری پوسته بیلت ضروری است.
  • اندازه محصول اکستروژن به قطر داخلی محور فشاری توخالی محدود می شود.
  • کار کردن با قالب مشکل است.

  • پرس اکستروژن آلومینیوم آلومینیوم
  • ۰
  • ۰

نکاتی درباره اینیاگرام 

به هیچ دلیلی، شما نباید به دلیل داشتن تیپی خاص، خوشحال یا ناراحت باشید. ممکن است شما احساس بکنید که تیپ شخصیتی شما، در بعضی موارد، ناخواستنی و اشکال­ دار است. اما وقتی بیشتر در مورد همه­ ی تیپ­ ها مطالعه می­کنید، می­بینید که هر تیپ شخصیتی نقطه قوت­ های خاص خود را دارد، همان طور که نقطه ضعف­ های خاص خود را دارد. اگر بعضی از تیپ­ های شخصیتی در جامعه ی غرب، ارجمند شمرده می­شوند، به دلیل این است که آن جامعه بعضی کیفیت­ ها را ارجمند می­شمارد و این ایناگرام به دلیل ارزشمند بودن آن تیپ­ ها نیست. ایده­ آل بهتر بودن خودتان است، نه تقلید کردن توانایی های تیپ دیگر

اناگرام

«کمترین چیزی که اناگرام ما را راهنمایی می­کند این است که یاد بگیریم چگونه آگاهانه خود شخصیتی خود را به خود بزرگ­تری تسلیم بکنیم تا اینکه بتوانیم در سفر مقدس زندگی، مسافری هوشمند و آگاه باشیم. در حقیقت، این متضمن ترک چیزی اندک تیپ شخصیتی ما برای به دست آوردن هدیه­ ای بزرگ است: زنده بودن اناگرام جان و روان. اما اولین قدم در این راه مستلزم اشتیاق به مشاهده­ ی خودمان است تا بتوانیم دستورات تیپ شخصیتی خودمان را متوقف بکنیم. این روند رشد را هر چیزی که بنامیم - زندگی در گوهر وجود، رشد فضائل، حرکت به سمت ثبات و تعالی - یک حرکت تکاملی است، یک حرکت مارپیچی به سمت بالا که پایانی ندارد تا تمام کمالاتی را که به منظور خدا شدن نیاز است، کسب کند، هر چند که این غیر ممکن است اگر بخواهیم یک ارجاع مذهبی بدهیم، تشبیه خدا شدن - تا مقداری از کمالاتی را که خدا در حد کمال دارد، به دست بیاوریم. اگر عده­ ای این تلاش بی پایان برای افزایش کمالات یا توانایی های شخصی) را یک پیگیری خسته کننده برای رسیدن به یک هدف غیر قابل دسترس بدانند، به خاطر این است که آنها این موفقیت بزرگ را که نتیجه­ ی یک خودباوری است، تجربه انیاگرام نکرده ­اند

 

  • پرس اکستروژن آلومینیوم آلومینیوم
  • ۰
  • ۰

تجهیزات جانبی پرس اکستروژن

توسعه پرس اکستروژن از پرسهای سربی ساده اولیه تا دستگاه اکستروژن اتوماتیک پیشرفته، بخش جالب توجهی از تاریخچه فن‌آوری اکستروژن است. اخیراً به منظور تولید مقاطع اکسترودی بزرگ و نازک با دقت ابعادی مطلوب، پرسهایی با چهارچوب پیش تنش یافته بکار گرفته شده است. صلبیت و همراستایی این پرسها در مقایسه با پرسهای متداول بهتر است. پرسهای پیشرفته دارای شاخص مکانی مناسبی جهت نشان دادن همراستایی محفظه اکستروژن و یک راهنمای متحرک در طی اکستروژن است. همچنین همراه با پرس، تجهیزات نمایش دهنده ای جهت نشان دادن اطلاعات عملکردی پرس رد هر زمان بر روی صفحه مونیتور تدارک دیده شده است. بعلاوه دستگاه های کنترلی قابل برنامه ریزی جهت کنترل گرم کننده بیلت، پرس اکستروژن، کشنده، میز خنک کننده، سیستم صاف کننده (دستگاه کشش)، میزبرش، اره برش و غیره نیز بکار برده می شود. اطلاعات اکستروژن برای هر قالب پس از اندازه گیری به کمک سیستم کامپیوتری ذخیره سازی شده و برای طراحی و اصلاح قالبها و انتخاب پارامترهای بهینه اکستروژن همچون دمای بیلت، دمای محفظه اکستروژن، اندازه بیلت، سرعت یا میزان جابجایی کوبه (رام) دو سرعت کشنده اکستروژن بکار می روند. فیلدینگ ]1[ چشم انداز کاملی از یشرفت پرس های اکستروژن و سیستم های دستی از سال 1969 تا 1996 ارائه نموده است. همچنین مقاله ای در خصوص نگهداری دستگاه های اکستروژن شامل پرسها، سیستمهای دستی و تجهیزات جانبی دیگر نوشته است.

تولید پروفیل آلومینیوم

لاو واستینگر درباره اصول طراحی و ساخت پرسهای اکستروژن و دیر سیستمهای جانبی بحث نموده اند. هم اکنون در دنیا چندین سازنده وجود دارند که می توانند پرسهای اکستروژن و تجهیزات دستی همراه با آن را طراحی نموده و بسازند. تجهیزات دستی همچون تسمه نقاله، ابتدا در ژاپن ساخته شد و منجر به کاهش نیروی کار و بهبود کیفیت گردید. در حال حاضر استفاده از این تجهیزات در صنعت متداول شده است. طرح یک سیستم اکستروژن آلومینیوم را از پرس تا وسایل انتقال اتوماتیک نشان می دهد. در این بخش مفاهیم اساسی انواع مختلف پرسهای اکستروژن و اجزای اصلی آنها مورد بحث واقع می شود. طرحی از سیستمی که اخیراً تکمیل شده است شامل کوره گرم کن بیلت و برش آن، آونهای مربوط به پیرسازی و تجهیزات چیدمان جهت کنترل فرآیند ساخت با بهره وری بالانیز در این بخش ارائه می شود.


  • پرس اکستروژن آلومینیوم آلومینیوم
  • ۰
  • ۰

 

اینیاگرام چیست؟

توسعه ی سیستم انیاگرام مدرن هسته ­ای را تشکیل می­ دهند که اکثر معلمین اینیاگرام از آنها استفاده می­کنند. از قرار معلوم، ایجاز و اولین کسی بود که نه خصوصیت یا وضعیت بهشتی را (که نزد نو افلاطونی ­ها، کابالیست­ ها، عرفان مسیحی، و دیگر منابع یافت می­شدند) به سمبل اناگرام نسبت داد (لطفاً ارجاعات یاد شده و همچنین کتاب درک و فهم ایناگرام» را ببینید). ایچاز و نُه گانه­ های جداگانه­ ای برای هیجانات، عدم انعطاف فکرى ، فضایل انسانی ، و اندیشه ­های قدسی، و دیگر خصوصیت­ ها ایجاد کرد. او همچنین تئوری فلش­ ها، تئوری بال­ها، و ایده­ های مربوط به غرایز و مراکز سه گانه را به ایناگرام مرتبط کرد. بفهمی نفهمی، تمام نویسندگان اینیاگرام جدید، کارهای ایناگرام خودشان را بر مبنای مفاهیم اصلی ایجاز و ساخته ­اند

اناگرام

مشارکت کننده و همراهی کننده­ ی مهم بعدی اناگرام مدرن، کلودیا نارانجو است. نارانجو، که شاگرد فریتس پرلز، بنیانگذار گشتالت درمانی بوده است، ایناگرام را از ایجاز و در طول یک برنامه­ ی خودباوری فشرده در مدرسه­ ی اریکا در اناگرام  سال ۱۹۷۰ در شیلی آموخت. او همان سال بعد از برگشت از شیلی، شروع به آموزش ایده­ های این سیستم به یک گروه کوچک در کالیفرنیا کرد. نارانجو از دانسته­ های قبلی خود در روانپزشکی برای مهارت در تنظیم روابط بین نُه تیپ شخصیتی که ایچاز و توصیف کرده بود و دیگر طبقه­ بندی­ های روانشناسی استفاده کرد، مثل راهنمای تشخیصی و آماری (DSM) اختلالات شخصیتی، مکانیزم­ های مختلف دفاعی، و تئوری­ های دیگر شخصیتی. او ایده­ های دیگری در مورد فلش­ ها توسعه داد، و نام­ های دیگری و توصیف­ های کوتاه دیگری برای ترکیب ۲۷ تیپ شخصیتی اناگرام و غرایز (تیپ­ های فرعی) ارائه داد. نارانجو همچنین اولین کسی بود که گروه­ های نمونه­ ای استخدام کرد تا میزان معتبر بودن ایناگرام تیپ­ های شخصیتی انیاگرام را به دانش آموزان نشان دهد

 
  • پرس اکستروژن آلومینیوم آلومینیوم